ساخت باید مرغ را با خستگی های قفس

                                           خسته تر خواهد شد از بیهوده بال و پر زدن
سلام،

شب جمعه حدود ساعت 7 شبکه 3 رو دیدین؟ منم از اولش رو ندیدم ولی مصاحبه ای بود با یک خانمی که ناتوانی های زیاد جسمی داشتند ولی با این وجود همه ی فعالیت های روزمره رو خودشون انجام می دادند و تابلوهای رنگ روغن زیاد و قشنگی فقط با پا کشیده بودند و با کامپیوتر کار می کردند و با تمام مشکلات تا دیپلم هم درس خونده بودن و ...

ازشون خواستند 10 کلمه ای رو که در لحظه به ذهنشون می رسه رو بگن: توانا، توانا، توانا، توانا، توانا، توانا، توانا، توانا، توانا، توانا!

و می گفتند: به خودم گفتم تو هم حق داری مثل آدمای سالم زندگی کنی، خدا اگه تو رو به این دنیا آورده حقتم گذاشته . . .

نمی دونم ... کاشکی می دیدین.

(و بدین ترتیب بود که سحر تحت تأثیر فراوان قرار گرفت و به سانِ یک بچه ی خوب رفت سراغ کتاباش و به مدت چند دقیقه درس خوند! باید پیشنهاد کنیم هر چند دقیقه یک بار، تکرار اون برنامه رو پخش کنند. صدا و سیما هم که بدش نمیاد!!)

* * *

ظاهراً برنامه ی سفر برای آخر این هفته قطعی شد و ما هم رفتنی شدیم (البته همه ی ما رفتنی هستیم!) کاریش نمی شه کرد دیگه، پس حتماً سفر خوبی خواهد بود! یعنی مجبوره که سفر خوبی باشه. فردا نمی رم دانشگاه، به زور می خوان ببرنمون مسافرت توقع دارن سرِ همه ی کلاساشون هم مرتب بریم!؟ فردا تعطیله!  (نمی دونم چرا همه ی اعتصابای من با روز سه شنبه مصادف می شه!)

* * *

مبلغ جریمه ها (یا رشوه ها!؟) هم که بالا رفت، یک مصاحبه ی جالب تلویزیون داشت پخش می کرد، نظر مردم رو راجع به این افزایش می پرسید. آقایی می فرمودند که حقوق بازنشستگی کفاف این جریمه های سنگین رو نمی ده!! این خیلی جالبه که همه قبل از اینکه فکر این باشن که بیشتر حواسشون به قوانین باشه فکر چگونیِ پرداخت جریمه ها هستند! شهروندان مقتدر و قانونمند تهرانی . . .