تنگ!

یک اس.ام.اس:

سلام، متأسفانه باید به عرضتان برسانم خانوم مینوش غیاثوند از میان ما رفتن، برای گرامیداشت یاد دوست سفرکردمون، روز یکشنبه ۸۵/۲/۳۱ ساعت۵:۳۰ در مسجد رضا، خیابان نیلوفر، مراسمی برگزار خواهد شد.

 

به همین راحتی!

به خدا گفتم که من هیچ وقت بدی از مینوش ندیدم و رفتم تو فکر که واقعاً یه وقتی که یه همچین اس.ام.اسی راجع به ما به دست دوستامون برسه، چند نفرشون می تونن به خدا بگن "ما که بدی ازش ندیدیم" !؟!؟!

یه فاتحه برای مینوش می خونین؟

 

 

بی هدف گفته که دلش برای نوشته های قبلی سحر تنگ شده، خُب منم همین طور! به خصوص برای نوشته های 2-3 سال پیش سحر...اصلاً نمی دونم چرا این جوری شده...!

باز یاد این شعر پریسا افتادم:

دل من تنگ شده،

قیچی نداری!؟

نمایشگاه کتاب

       فکرم همش اطرافِ بیضاوی غربی و بعد بیضاوی شرقی و پله های کنار آبشار سحر و جدول های کنار بزرگراه چمران و پل عابر پیاده ی قراضه که حالا جاش رو به یه نو داده و راه شلوغ و پر از دست فروش هیجان انگیز و سمت راست، در شمالی نمایشگاه بین المللی می چرخه...

کاشکی هنوز هم فاصله ی خونمون تا نمایشگاه پیاده کمتر از ده دقیقه بود نه چهار ساعت و ده دقیقه و شاید هم بیشتر از ده دقیقه!

 

خلیج همیشه فارس

جا داره که من هم به نوبه ی خودم از همین تریبون ۱۰ اردیبهشت، روز خلیج فارس رو به همه ی هموطنان تبریک عرض کنم تا مشت محکم دیگری بر دهان دشمنان ایران وارد کرده باشیم!

 

خلیج پیوسته فارس

ای خلیـــج آبی و پیوستـــه فــــارس
همرهت نام خوش و برجسته فارس

ای خلیج نیلی و نامی فــــارس
ای نشسته در کنار قوم پــارس

جای تو، والاترین حد و مکـــان
در دل و در جان ما ایرانیـــــــان

رونق احـــوال دنیــــا بوده ای
هرمزت تنگه، گلــــوگاه جهان

وصله ی اصلی مــــرز و بوم ما
غبطه ای بر دشمنان شوم ما

ای خلیج نیلی و نامی فـــــارس
چون زمرد می درخشد بر تو نام

تا که ایران هست و دنیا بر دوام
نام تو پاینده هست و مستدام

منوچهر سعادت نوری
از سایت Persian Gulf

تنفس

سلام،
دوشنبه ظهر حدیث بالاخره اومد اینجا. خیلی خوش گذشت، شب رفتیم خونه ی طباطبایی ها، خیلی خوب بود. تو شب خیلی قشنگ تره، عالی! خیلی از این عکس بهتر بود.


شام هم خانه ی کویتی ها بودیم که ادیب کشفش کرده بود، اونجا هم خیلی خوبه و به همه ی کسانی که میان کاشان شدیداً پیشنهاد می شه!
خیلی حیف شد که حدیث بیشتر از یک روز نمی تونست بمونه، هم خوش گذشت هم هوا خیلی خوب بود.
(ببین من چقدر آدم خوبیم که نگفتم بیچارم کردی همین یه روز رو هم موندی!!)
دیروز عصری هم که حدیث رفت چون هوا عالی بود الکی تو خیابونا داشتیم می چرخیدیم که سر از نیاسر درآوردیم. فوق العاده بود! همه جا سبز بود، پر از درخت، ظاهراً تا هفته ی دیگه گلهاش هم در میاد از من می شنوین از دست ندین این همه زیبایی رو! خلاصه دیگه نم نم بارون، سبزی فراوون، تو دل بیابون، یه شعر آسون!!!!! وای ی ی ی چه خوب گفتم!! فکر کنم سهراب هم شاعری رو از همین جاها شروع کرده بوده!

*     *     *
با تاخیر فهمیدم که سید هادی میرمیران هم درگذشت، خیلی ناراحت شدم، دوران کارآموزیم رو در شرکتشون (نقش جهان پارس) گذروندم، بودن در اون شرکت برای من چندان تجربه ی خوبی نبود و فقط مهندس میرمیران رو یه بار دیدم اون هم روی ویلچر که اومدن به همه سر زدن ولی خیلی دلم سوخت، واقعا کارهای بزرگی کرده بودن......

 

گزارش تصویری از مراسم

گزارش تصویری مهر

بیوگرافی

خاتمی درگذشت " هادی میرمیران " را تسلیت گفت

Famous versatile Persian architect diesFamous versatile Persian architect dies

Seyed Hadi Mirmiran, Iranian architect has died

هادی میرمیران : اگر از معماری امروز جهان استفاده نکنیم، از قافله‌ی تمدن عقب مانده‌ایم