تلاش!

سلام!

*---*---* نکته ی آموزشی:
در یک مجموعه ی تحت بار محوری، اگر ماکزیمم تنش وارده بر نمونه، از حد الاستیک تجاوز نکند، بعد از برداشتن بار، نمونه به شرایط اولیه بر می گردد. اگر تعداد تکرار بارگذاری در حدود چند ده یا چند صد نوبت باشد هیچ اشکالی در حکم فوق ایجاد نمی شود. اما اگر تعداد چرخه های تکرار به چند هزار یا چند میلیون برسد، حکم فوق صادق نیست و در این شرایط نمونه، تحتِ تنشی که اندازه اش خیلی کمتر از استحکام شکستگی است گسیخته می شود، این پدیده را خستگی می نامند و اغلب در سازه ها و ماشین های تحت بارهای تکراری یا نوسانی مشاهده می شود.
این هم یک نمونه از آمیختگی علم و زندگی!

*---*---* جیره بندی:
بحث جیره بندی کردن بنزین الآن خیلی داغه، کاری به خود این موضوع و حرفای مربوط بهش ندارم اون باشه برای کارشناسان و سیاستمداران (که نمی دونن چی کارن و دست از سر هیچ مسئله ای بر نمی دارن!)، ولی تصور کنید اگه "حرف زدن" رو جیره بندی می کردن چقدر عالی می شد! مثلاً شما در یک روز حق نداشتین بیشتر از صد جمله حرف بزنین!! قطعاً اون موقع آدما سعی می کردن به بهترین نحو ممکن از اون جیره شون استفاده کنن و الکی هدرش ندن، سنجیده حرف می زدن چون بعدش چندان فرصتی برای جبران نبود!

*---*---* بی تفاوتی:
بی تفاوتی هم حس قشنگیه ها ... نمی دونم چرا همیشه آدما اینقدر بد به این حس نگاه می کنن!

*---*---* خوی!:
هیچ تا حالا فکر کردین جدی بودن با بداخلاق بودن خیلی فرق داره!؟

*---*---* بوستان بانوان:
می گن قراره چند تا پارک درست کنند مخصوص بانوان و دوشیزگان! اگه تصور کنیم که قراره همون طور که طرحش رو ریختن خیلی خوب هم اجرا بشه، به نظر من که فوق العاده ست!

*---*---* شهر روم!:
کسی کتابی راجع به شهر رومِ ایتالیا می شناسه!؟ کتابی که اطلاعاتی در مورد خود "روم" داشته باشه، حالا هر چی باشه. پیشاپیش سپاسگزارم! (خدا این دانشجویان سخت کوش رو زیاد کنه!)