۱۰-۲۰-۳-۱۵

دبیرستان که بودیم یه روز سر کلاس یه کاغذ دست به دست می چرخید، هر کسی که می گرفتش یه فکری می کرد و می داد به بغلی، به ما که رسید دیدیم روش نوشته:

۱۶       ۶۰       ۱۰۰۰       ۱۵        ۳        ۲۰       ۱۰ 

این اعداد با هم چه ارتباطی دارند؟


ما هم دادیم به بغلی!

اگه اشتباه نکنم دانشمند کلاسمون منای خیلی عزیزم نوشته بودش، حالا چند روزیه که باز این سؤال لای مغزم پیچیده!

واقعاْ چه ربطی به هم داشتن که شعر شدن؟!

پوپک گلدره

دنیای شیرین دریا، رویای زمین، موج مرده، سیندرلا، آخر بازی، مروارید سرخ و پایان دنیای شیرین پوپک گلدره...

دادگاه

 

امروز صبح وقت دادگاهم بود، سه ماه پیش که رفتم و درخواست رو نوشتم برای امروز بهم وقت داده بودند. امین هم چند روز پیش رفته بود دادگستری اما امروز رو دیگه با هم رفتیم.
شعبه ی اول: امروز وقت دادگاهتون بود؟ همون پرونده ی طلاق!؟ خود رئیس دادگستری قاضی پرونده تون هستند، آقای مولایی، الآن جلسه دارن. منتظر باشین.
سه ربع منتظر موندیم، این همه وقت تحمل کردم تا تکلیفم روشن بشه این سه ربع هم روش! زمان گذشت و بالاخره وارد شدیم.
در خصوص درخواست خواهان خانم .....مبنی بر تقاضای................از دادگاه تقاضا می شود به استحضار برساند.................
قاضی: شما در دفاع از دادخواستتون چه حرفی دارید؟
سحر: زندگیم واقعا دچار مشکل شده، دیگه نمی خوام اینجوری ادامه پیدا کنه........تقاضای تجدید نظر دارم.
قاضی: وقت جلسه ی دیگه ای براتون تعیین می کنیم تا با شاهدان در دادگاه حضور پیدا کنید و گواهی دهند که زندگی به این صورت برایتان دشوار است و 2 مرد و 1 زن، از بستگان درجه 1 نباشند. برید شعبه برای جلسه رسیدگی بعد وقت بگیرید.

شعبه ی اول - زمان رسیدگی 8-3-84 ساعت 8 صبح با شاهدان - موضوع پرونده: دو اسمی بودن - اصلاح شناسنامه

راستی یادم رفت بگم امین به خاطر گم شدن پلاک ماشین چند روز پیش رفته بود دادگستری و اون موقع هم که اون خانومه پرسید همون پرونده ی طلاق!؟ منو امین یهو با هم گفتیم نه! خدا نکنه!

دو اسمی بودن هم واقعا بد چیزیه، فکر کنین  از اول زندگیت سحر باشی و همه جا به سحر بشناسنت بعد شناسنامه ت یه چیزه دیگه باشه که البته اونم خوبه ولی مهجوره و فقط به خاطر شیرین کاری آقای پدر!! (البته بابا جون اسمم از جِغِل خیلی بهتره ها! دستت درد نکنه!)
خلاصه اینکه امروز قاتل همون مقتول بود!
 

 

همین دیگه!

سلام،

 

۱-دیروز اولین جلسه ی دوره ی تربیت معلم (Teacher training course!) بود!! با اینکه خیلی بامزه بود و پر از نکته ولی حوصله ندارم تعریف کنم! ولی بهترینش این بود که اومدم خونه با یه بشقاب ماکارونی خوشمزه و یه کاسه ماست و خیار از طرف همسایه ی بسیار عزیزمون مواجه شدم!!!! گفتن: دیدم دیگه داری معلم می شی وقت این کارها رو نداری!!!! گفتم حالا نه به داره نه به باره! ولی شما همین جوری فکر کنین خیلی بهتره!! حالا نکه وقتی خونه بودم برای خودم نهار درست می کرم! 

 

۲-امروز هم رفتیم آران و بیدگل (از توابع کاشان) برای گرفتن فرم ثبت نام پیام نور خیلی خوب بود! اصلا یه همچین تصوری از این شهر نداشتم خیلی سرسبز و پر گل!! خیلی وقت بود گل از نزدیک ندیده بودم!!! واقعا خوب کار کردن، خیلی قشنگ بود، بهترین اتفاق امروز هم این بود که ماشین رو تو یه خیابون فرعی ولی زیر تابلوی مطلقا ممنوع پارک فرمودیم با این استدلال آقای همسر که بابا کو پلیس که بخواد بیاد اینجا حالا ما رو جریمه کنه و تو 10 دقیقه 4 تا پلیس اومدن!!!! خوبیشون این بود که با گفتمان مشکلشون حل شد خیلی فهمیده بودن!!

 

۳-من خیلی خوشحالم که ایران اینقدر داره خودشو از لحاظ نظامی تجهیز می کنه!جایی کمک خواستین بگین منم بیام! خیلی خوب کاری می کنیم! تا مشت محکمی باشه بر دهان همه ی دشمنان ایران! دیگه خیلی پر رو شدن! من دردم رو به کی بگم!؟!؟!؟!

 

۴-شما هم حس کردین چقدر مطلب بی خودی شد!؟!؟ منم حس کردم! قرار بود خیلی بهتر از اینا بشه؛ قاطیم! ببخشید!

دعوا بر سر امامان!!

با اینکه محرم و صفر تموم شدن اما هنوز پلاکاردهای سیاه تو سطح شهر دیده می شن (حداقل می دونم اطراف خونه ی  ما که پُرن) و نوشته هاشون شدیداً جلب توجه می کنه:
"ایام محسنیه تسلیت باد، 27 صفر تا 7 ربیع الاول"
"مظلومیت محسن بیش از دیگران بود"
و کلی شعر رو شعار دیگه راجع به محسن.
حتی به در خیلی از مغازه ها کاغذهایی رو می بینم که نوشته "محسن به کدامین گناه کشته شد؟"
اولین بار بود راجع به محسن چیزایی می دیدم تا جایی  که یادم بود امامی به نام محسن نداشتیم و بعد فهمیدم که اسم جنینی که تو شکم حضرت فاطمه سقط شده بود قرار بوده که محسن بشه!
بعد از هیئت دیوانگان حسین که همه جا سر و صدا کرده چشمم به هیئت دیوانگان حسن هم روشن شد! اونم با پلاکاردهایی که روش نوشته بودن "مظلومیت حسن از حسین بیشتر بود"
چقدر جای حرمت خالیه!

ای خدا . . . . . . . . ! ! ! ! ! !

سال نو مبارک!

 

های نیمچه wave - New! ۷،۸  ساعت دیگه عیدتون مبارک یو اند مهندس سالی توأم با موفقیت و سلامتی داشته باشین wave - New!love struck (علی)
با یه طبق عشق و امید، یه بغل یاس سفید، یه سبد عطر بهار، یه دلِ خندون بار، عیدتون مبارک! (مرجان) - دست مرجان درد نکنه که این رو زودی فرستاد و منم کلی دوسش داشتم و برای خیلی ها فرستادم و الآن لو رفتم!!!!
فصل مهربانیِ زمین و آسمان، جشنواره ی رنگ هاو شکوفه ها خجسته باد. (مهرنوش ع.)
امیدوارم سال جدید برای من، شما و ایران عزیز با شادی و امیدهای تازه همراه باشد. (ادیب)
یه پیغام پر از محبت از حدیث خیلی عزیزم و یه تلفن مهربون تر که نمی تونم بنویسم!!
سرسبزترین بهار تقدیم تو باد، آوای خوش هزار تقدیم تو باد، عیدتون مبارک. (المیرا)
غروب سال 84 برابر با طلوع شادی هایت باد! winking  (عارفه)
فرا رسیدن عید سعید باستانی و بهار زیبا و دل انگیز را به شما و خانواده ی گرامیتان تبریک و تهنیت عرض می نمایم. (زهرا)
الناز عزیزم هم یک پیغام محبت آمیز دیگه داشتن که از نوشتن آن نیز معذوریم!
به پایان سال چند ساعت بیشتر نمونده!! امیدوارم سال جدید برای تو دوست خوب پر از شادی و موفقیت باشه happy(حورا)
عیدتون مبارک سال خوبی داشته باشید بااااااا موفقیت و روزهای شاد. (مهرنوش ر.)
ولنتاین مبارک***انجمن عقب ماندهای ذهن (ادیب)
سال 7028 میترای آریایی، 3744 زرتشتی، و 1385خورشیدی مبارک باشه...امیدوارم همیشه خوش باشید...(تیبا)
سلام. سال نو مبارک. سال خیلی خوبی داشته باشی love strucklove struck (نگین)
بوی باران، بوی سبزه، بوی خاک...نرم نرمک می رسد اینک بهار...خوش به حال روزگار! با آرزوی زیباترین لحظه ها در سال جدید. (هانیه) - این رو هم فرستادم برای بعضیا!
من دارم امشب می رم، فکر نکنم دیگه همدیگه رو ببینیم.من رو فراموش کن و به خاطر تمام بدیهام منو ببخش. از طرف سال 84 - عیدتون مبارک happy (سارا)
"ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی، از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی" سالی سرشار از موفقیت و شاکامی برایتان آرزومندم. (ملکی)
Have a year white as milk, soft as silk, sweet as honey and full of money!! Happy new year / 1385 [mOrtEZa]
این 7 سین رو برای شما آرزو می کنم: 1-سلامت 2- سعادت 3- سربلندی 4- سخاوت 5- سرور 6- صفا 7- صمیمت . عیدتون مبارک (امیر حسینِ پسرخاله که تولدش مبارک!)

 اگه کسی دید اسمش اینجا هست یا نیست و منم جوابش رو ندادم تقصیر مخابراته!!

به عقربه های ساعت توجه نکنین لطفا!!